آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

چگونه ۶۳۰۰۰ جمله انگلیسی بسازم؟ (قسمت اول)

چگونه ۶۳۰۰۰ جمله انگلیسی بسازم؟ همانطور که می دانید جمله سازی به زبان انگلیسی و استفاده از جمله های انگلیسی در موقعیت مناسب، دغدغه اکثر زبان آموزان می باشد. اگر شخصی به تمام موقعیت ها و مکالمات آنها مسلط باشد، ولی توانایی جمله سازی را نداشته باشد،نمی تواند ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کند.این شخص فقط قادر است در حد ابتدایی و با استفاده از جملات ناقص صحبت کند و نمی تواند منظور خود را به درستی بیان کند. به نظر شما،چه کاری باید انجام دهیم تا با این مشکل مواجه نشویم؟ و چرا؟

جواب شما این است. شما باید جمله هایی آماده ای را در ذهن خود داشته باشید که ، آنها را از قبل تمرین کرده و به آنها مسلط شده باشید. با این کار در هر موقعیت  از مکالمه و جمله های کامل و مناسب برای برقراری ارتباط استفاده می کنید. همچنین اعتماد به نفس شما برای روبرو شدن با هر شخص در هر موقعیت بالا می رود.

چگونه  ۶۳۰۰۰ جمله انگلیسی بسازم؟


۱- یادگیری زمان های کاربردی زبان انگلیسی

زمانهای زبان انگلیسی به ۳ قسمت تقسیم می شوند. زمانهای (حال ، گذشته و آینده)، که هر کدام از این زمان ها هم به چند قسمت و قالب جمله سازی تبدیل می شوند که کار بردی ترین آنها در بخش زمانهای انگلیسی سایت در دسترس شما قرار گرفته شده است.می توانید تقسیم بندی کاربردی ترین قالب زمان ها را در زیر مشاهده کنید.

زمان حال

حال ساده ، حال استمراری ، حال کامل

گذشته

گذشته ساده ، گذشته استمراری ، گذشته کامل

آینده

آینده ساده ، آینده با برنامه ریزی قبلی (be + going to)


۲- یادگیری قالب های دیگر جمله سازی در زبان انگلیسی

منظور از بقیه قالب ها در زبان انگلیسی قالب هایی هستند که شامل زمان خاصی نمی شوند، و فقط معنی جمله را عوض می کنند. اکثر این قالب ها با استفاده از کمک فعل ساخته می شوند به جز، چند قالب که با اضافه شدن حرف اضافه (to) معنی جمله را عوض میکنند مثل (have to , has to , had to) که به معنی مجبور بودن یا باید هستند.

کمک فعل ها همراه با معنی

can ( توانستن ) ، may ( احتمال دارد ) ، should ( باید ضعیف، و در حالت مشورت دادن و مشورت گرفتن معنی بهتر است میدهد ) ، must ( باید ، اجبار کامل ) ، could ( گذشته can به معنی توانستن ) ، would ( هر کاری که در گذشته قرار بود انجام شود ) ، might ( گذشته may احتمال داشتن )

همه زمان ها و قالب ها همراه با مثال و طرز کار با آنها بطور مفصل در پایین همین مطلب توضیح داده شده است.


۳- یادگیری ضمیرها و استفاده آن ها در جمله انگلیسی

فرض کنید ما یک اسم دارم بطور مثال Ali ،و می خواهیم چند جمله درباره او توضیح دهیم.اگر اول هر جمله بخواهیم این اسم را تکرار کنیم، جمله ها زیبایی خود را از دست میدهند.به همین خاطر است که از ضمیر به جای اسم استفاده می کنیم تا از تکرار آن در جمله های بعدی جلوگیری کنیم.

ضمیر ها همراه با معنی و کاربرد در جمله انگلیسی

I (بجای اول شخص مفرد یا گوینده و به معنی من ) ، You ( بجای دوم شخص مفرد یا شنونده و به معنی تو ) ، She ( بجای سوم شخص خانم و به معنی او ) ، He  ( بجای سوم شخص مرد و به معنی او ) ، It (بجای سوم شخص اشیاء و حیوانات و به معنی آن ) ، We ( بجای اول شخص جمع و به معنی ما ) ، You ( بجای دوم شخص جمع ، مخاطب و به معنی شما ) ، They ( بجای سوم شخص جمع و به معنی آنها )

نکته : اول شخص کسی است که درباره چیزی صحبت می کند، و اگر جمع باشد یعنی شخصی درباره جمع خودشان صحبت می کند. دوم شخص کسی است که اول شخص با او درباره چیزی یا کسی صحبت می کند. و سوم شخص کسی یا چیزی است که شخص اول و مخاطب او یعنی سوم شخص درباره او صحبت می کنند.


۴- یادگیری افعال کاربردی و لغات کاربردی زبان انگلیسی

افعال و لغات کاربردی،کلماتی هستند که هم در مکالمه و زندگی روزمره و هم در موقعیت های دیگر مثل اخبار ، روزنامه و جاهای دیگر کاربرد زیادی دارند. فقط کافیست آنها را یاد گرفته و با کلمات هم نقش در جمله جایگزین کنیم و جمله دیگری با معنی متفاوت بسازیم.

تعداد افعال کاربردی در زبان انگلیسی حدود ۵۰۰ و لغات کاربردی و کلیدی ۲۵۰۰ عدد میباشد.

در مطلب بعدی بعد از یادگیری چهار قسمتی که در بالا به آنها اشاره شد یعنی ( زمان ها ، قالب ها ، ضمیرها و افعال و لغات کاربردی )، با استفاده از یک جمله آماده برای هر زمان و قالب ، فعل های کاربردی که یاد گرفته ایم را به جای فعل استفاده شده در آن جمله قرار می دهیم.


 

مطلب پیشنهادی : توضیحاتی دربارۀ subject و verb و object در جمله سازی انگلیسی

ارسال نظر