آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

۷ روش برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

نکاتی که برای برنامه‌ریزی به منظور آموزش زبان انگلیسی باید در نظر داشته باشید:

💡 سه یا چهار فعالیت آموزشی مختلف را انتخاب کنید؛

💡 فعالیت‌هایی انتخاب کنید که کوتاه و لذت‌بخش باشند؛

💡 برای فعالیت‌هایتان هدف‌های قابل‌دستیابی و واقعی در نظر بگیرید؛

💡 فعالیت‌ها را مطابق برنامه و در طول هفته انجام دهید.

سؤال اصلی در این بخش این است که چه فعالیت‌هایی را بهتر است انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید بعضی از ایده‌های مرتبط را بخوانید:

۷ روش برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی


۱. مشخص کنید می‌خواهید چه تعداد کلماتی یاد بگیرید

چه کاری باید بکنید؟

تعداد مشخصی کلمه‌ یا عبارت جدید انگلیسی را هر روز یاد بگیرید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟

یادگرفتن ۳ یا ۴ کلمه‌ی جدید در روز کافی به‌نظر می‌رسد. اگر سرتان شلوغ است و فرصت کافی ندارید، یادگرفتن حتی یک کلمه در روز بهتر از این است که چیزی یاد نگیرید.

سعی کنید لغات یا عبارت مرتبط با کلمات جدید مانند مترادف‌ و متضادهای آنها را نیز هم‌زمان یاد بگیرید. با این روش با صرف کمترین زمان و هزینه، دامنه‌ی لغات‌تان را گسترش می‌دهید.

چقدر تکرار کنید؟

روزی یک بار یا هر دو روز یک بار، زمان مناسبی برای تکرار است. برای یادگیری لغات، برنامه‌ی آموزشی هفتگی آماده کنید: از شنبه تا چهارشنبه تمرین کنید، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها را به خودتان استراحت بدهید.


۲. اشتباهات معمول‌تان را اصلاح کنید

چه کاری باید بکنید؟

درمورد اشتباهاتی فکر کنید که به‌طور معمول مرتکب می‌شوید. شاید معلم‌تان همیشه یک اشتباه خاص شما را اصلاح می‌کند یا ممکن است اغلب یک نکته‌ی گرامریِ بخصوص را در امتحانات فراموش می‌کنید. به خودتان بگویید: «من دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنم و حالت درست آن را یاد می‌گیرم.»

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟

شنبه تصمیم بگیرید که این هفته روی کدام اشتباه‌تان می‌خواهید تمرکز کنید. هر روز، چند دقیقه حالت درست اشتباه‌تان را حتی به‌صورت ذهنی، با خودتان تکرار کنید. دقت کنید که فقط روی یک مورد تمرکز کنید و سعی نکنید حجم زیادی از گرامر را با هم یاد بگیرید.

چقدر تکرار کنید؟

اصلاح‌کردن یک اشتباه در هفته کافی است. در روز یک یا دو دقیقه را به این کار اختصاص دهید. این فعالیت ذهنی را می‌توانید در وقت‌های مرده‌ی روز انجام دهید، مثل وقتی که در مسیر خانه به محل کار یا دانشگاه هستید یا وقتی که در صف‌های طولانی منتظرید.


مطلب پیشنهادی : مکالمات رایج در قرارهای کاری

ارسال نظر