آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

یادگیری زبان در خارج از کشور ، معایب ، مزایا و روش ها

اگر قصد دارید خیلی سریع زبان خود را به اوج برسانید و برای اینکار یادگیری زبان در خارج از کشور را انتخاب کرده اید ، این مقاله را تا انتها بخوانید

راه صحیح و دقیق قطعی برای یادگیری یک زبان جدید وجود ندارد؛ برخی افراد ترجیح می دهند از کتاب های بسیار استفاده کنند در حالی که برخی دیگر به دنبال کلاس درس مرسوم می روند یا یادگیری زبان را با اپلیکیشن آموزش زبان ادامه می دهند ولی غوطه ور کردن خود در کشوری دیگر راهی مطمئن برای شتاب بخشیدن به این فرایند است و یک سال زندگی خارج از کشور، فرصتی برای انجام چنین کاری است. مسیر دستیابی به تبحر زبانی یک مسیر طولانی است و احتمالا با لحظات سردرگم کننده ( و اغلب خجالت باری ) همراه خواهد بود. در این جا راهنمای جامعی آورده شده است تا به شما کمک کند به هدف خود دست یابید.

زمانی که سیما برای تحصیل دوره کوتاه مدت به دانشگاه سیدنی استرالیا رفت، هیچ یک از پنج زبان مورد استفاده در آن کشور، به جز فرانسوی را نمی دانست. اما به دنبال آن بود که انگلیسی را از ابتدا بیاموزد. او می گوید «من به بازار رفتم و متوجه شدم واژه «پاپا» می تواند به معنای “چیز خوب، پدر، یا پنکه” بسته به نحوه تلفظ آن باشد. خوشبختانه عبارت «کمک کنید، من به چیزی نیاز دارم که مشکلم را حل کند» را می توان به آسانی با زبان بدن منتقل کرد.»

سیما در کنار دانشجویان استرالیایی قرار گرفت که برای او امکان تمرین انگلیسی را فراهم می کردند و او به هر کسی که در خارج تحصیل می کند توصیه می نماید که از چسبیدن به زبانی که میدانند پرهیز کند، حتی اگر آن زبان در آن جا صحبت شود. او می گوید «زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی است ولی در پایتخت به راحتی می توانید با زبان فرانسوی هم کارهای خود را انجام دهید. کنار هم قرار دادن واژه های ابتدایی می تواند شروع خوبی برای یک گفتگو باشد.»

این مسئله همیشه می تواند وسوسه برانگیز باشد که زمان زیادی را در خانه با هم میهنان خود سپری کنید؛ آن ها متوجه زبان و ارجاع های فرهنگی شما می شوند. اما این کار باعث می شود آن چیزی را از دست بدهید که دقیقا به همان خاطر به آن کشور سفر کرده اید، یعنی نهایتا ترک آن کشور بدون آنکه زبان انگلیسی را آموخته باشید !

اقامت خارج از شهرهای بزرگ می تواند در زمان تمرین زبان، کمک بزرگی به شما باشد. این مسئله را در زمان انتخاب دانشگاه خود مد نظر داشته باشید.

نگران کُند بودن  یادگیری زبان نباشید

حتی اگر قبلا اقدام به مطالعه زبانی کرده باشید، مرحله گذار می تواند دشوار باشد. مارسلا لئون از کشور زادگاه خود برزیل، شش هفته قبل به پاریس نقل مکان کرده تا مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کند؛ او به پنج زبان صحبت می کند از جمله سطح B2 فرانسه، اما باز هم منتقل کردن پیام خود را دشوار می یابد. «حضور در آن جا مثل یک دوره آموزش زبان در کلاس نیست. مردم بسیار سریع تر صحبت می کنند. من اغلب در زمان صحبت با تلفن چشمان خود را می بندم تا تمرکز کنم. فکر می کردم نگارش به زبان فرانسه برای من دشوار نباشد اما هفته گذشته دو ساعت و نیم طول کشید تا یک ای-میل بنویسم.»

اگر سالی از عمر خود را خارج از کشور برای یافتن کار سپری می کنید، مطمئن شوید کارفرما و همکاران شما متوجه سطح زبانی شما هستند – و این که امور ممکن است در زمانی که شما در حال یادگیری هستید، بیشتر طول بکشند.

ارسال نظر