آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

یادگیری زبان اسپانیایی، آلمانی و فرانسه سودی دارد؟

آیا در یادگیری زبان اسپانیایی و یا آلمانی و یا فرانسه و یا کلا زبان‌های مشهور دیگری به غیر از انگلیسی فایده‌ای وجود دارد؟ آن‌هم زمانی که ظاهرا زبان اصلی ارتباطی در دنیا زبانی غیر از این‌ها است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه پاسخ دهیم، همانگونه که خودتان هم حدس زده‌اید، بله، یادگیری زبان اسپانیایی آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و مخصوصا چینی همگی بهره‌های خاص خودشان را دارند و در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و نکات مهمی را با هم بررسی می‌کنیم.

اصل اول: یادگیری زبان اسپانیایی آلمانی و فرانسه و حتی سایر زبان‌های ناشناخته از نظر ارزشِ بشری، فعالیتی ضروری است.

در دنیای امروز بیش از ۶۰۰۰ زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته انتظار می‌رود که عمرِ تنها بخش کوچکی از این زبان‌ها به چند دهه آینده برسد. حقیقت این است که دنیای امروز با چند زبان مشهور که همگی اسم آن‌ها را شنیده‌ایم احاطه شده است. زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسه، چینی و روسی و تعدادی دیگر. و هر اندازه که در این لیست پایین‌تر می‌رویم، زبان‌ها ناشناخته‌تر می‌شوند. نکته عجیب و شاید جالب اینجاست که تعداد نه چندان کمی از این زبان‌ها در وضعیت خطر قرار دارند و ممکن است در آینده نزدیک منقرض ‌شوند.

این موضوع حائز اهمیت است و زبان‌آموزان با علم به این موضوع و به دلایل زیر باید نسبت به یادگیری برخی از این زبان‌ها حساس باشند:

  • تنوع زبانی یکی از زیبایی‌های دنیای ما انسان‌ها است. زبان و فرهنگ با یکدیگر ارتباطی عمیق و ناگسستنی دارند و در کنار یکدیگر هویت مردم بومی سرزمینی را تعریف می‌کنند. زبان باعث می‌شود که افراد بشر خودشان را به گونه‌ای ابراز کنند که بدون آن ممکن نیست.
  • بخش عمده‌ای از تاریخ بشر توسط همین زبان‌های به ظاهر ناشناخته ثبت و ذخیره شده است. نوشته‌هایی در قالب داستان‌ها، متبوعات و موارد دیگر. از بین رفتن یک زبان به معنای از دست رفتن بخشی از تاریخ است.

اصل دوم: یادگیری زبان‌های دیگر غیر از انگلیسی برای مغز مفید است.

در مقالات گذشته درباره اهمیت یادگیری زبان و فواید کلی آن با هم صحبت کردیم. از نظر علمی بارها و بارها این موضوع ثابت شده است که چندزبانه بودن فواید زاید الوصفی برای ما دارد و تقریبا خالی از هر اثر منفی است. به عنوان یک فعالیتِ ذهنیِ صِرف، یادگیریِ زبان‌های بیشتر، یعنی زبان‌هایِ دوم و سوم و چهارم، می‌تواند برای بسیاری از عدم توانایی‌ها درمان باشد و به افزایش قدرت مغز کمک شایانی نماید. همچنین یادگیری زبان‌های دیگر می‌تواند توانایی در تمرکز را رشد دهد و بنابراین به خودیِ خود یک فعالیتِ بی‌نظیر برای ارتقای شخصی محسوب می‌شود.

اصل سوم: یادگیری زبان اسپانیایی آلمانی فرانسه و چینی و سایر زبان‌ها می‌تواند در رشد وضعیت مالی شما اثر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

در جامعه ما و حتی بسیاری جوامع دیگر، تبلیغات فراوانی برای یادگیری زبان انگلیسی صورت می‌گیرد. این درحالی است که زبان انگلیسی تنها زبان رایج دنیا نیست. اکنون نزدیک یک و نیم میلیارد نفر از مردم کره زمین به زبان چینی صحبت می‌کنند. امروزه بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند و این موضوع اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی و چینی را نشان می‌دهد. حتی مقام معظم رهبری درباره اهمیت یادگیری زبان‌های دیگر و عدم تبلیغ یک‌جانبه زبان انگلیسی مطالب ارزشمندی را بیان فرموده‌اند.

از بُعد فرصت‌های شغلی و رشد وضعیت مالی، کسانی که با بیش از یک زبان خارجی آشنایی دارند، در هر سال و بطور متوسط حدودِ ۷۰۰۰ دلار بیش از سایرین درآمد خالص دارند. طبیعتا در برخی از مشاغل یادگیری زبان اسپانیایی آلمانی و چینی ممکن است اهمیت و سود چندانی نداشته باشد؛ اما در سایر شغل‌ها، حتی آن دسته مشاغلی که در ظاهر با زبان خارجی چندان مرتبط نیستند، یادگیری زبان می‌تواند تاثیراتی تعیین کننده داشته باشد.

به عنوان مثال، در مشاغل حقوقی، فردی که بیش از یک زبان می‌داند می‌تواند در شاخه‌ای بسیار تخصصی برای خود فضایی بسیار نادر و ناب باز کند. همین فرد در صورت عدم آشنایی با زبان مجبور است در شاخه‌ای پر ازدحام با افراد دیگر مستقیما به رقابت بپردازد.

از بین یادگیری زبان اسپانیایی آلمانی فرانسه چینی و روسی و … کدام را انتخاب کنیم؟

امروزه افراد بسیاری در حال یادگیری زبان‌های خارجی هستند و این امر در آینده نزدیک نیز ادامه خواهد یافت. اینکه چه زبانی به عنوان زبانِ مناسب مورد انتخاب قرار بگیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به نقل از یکی از خبرگزاری‌های غربی و به گفته وزیر علوم ایالات متحده امریکا، ۹۵% دانشجویان امریکایی، که به زبان‌آموزی مشغولند، در حالی یادگیری یکی از زبان‌های غربی هستند و به زبان‌های شرقی و اروپایی کاری ندارند. و اتفاقا به همین خاطر است که در جامعه امریکایی با اینکه متشکل از نژادهای مختلف است شکاف طبقاتی و تضاد فرهنگی فراوان وجود دارد.

ما ایرانیان برای گریز از سقوط در چنین پرتگاهی نیاز داریم که زبان‌های دیگر را بیاموزیم و خود را با فرهنگ جوامع مختلف غیرانگلیسی زبان آشنا کنیم. با عبور از زبان انگلیسی و یادگیری زبان‌های بیشتر، خواهیم دید که به علت کمبود زبان‌ آموختگان زبان‌هایی چون اسپانیایی و چینی، فضای بسیار گسترده‌ای برای انواع فعالیت‌های تجاری و آموزشی فراهم است و کافیست شما طبق علاقه و امکانات خود اقدام کنید.

در مجموع، یادگیری زبان‌های غیر انگلیسی، گذشته از فواید بیشماری که برای جسم و ذهن شما دارد، می‌تواند ارزش مالی شما را نیز افزایش دهد و علاوه بر همه این‌ها به عنوان فعالیتی مهم برای حفظ بشریت لازم است.

ارسال نظر