آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

نکات آزمون Speaking آیلتس (بخش دوم)

همانطور که در پست های قبلی اشاره کردیم، آزمون آیلتس (IELTS) که مخفف International English Language Testing System (سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی) می باشد یک آزمون استاندارد برای تشخیص میزان تسلط و آشنایی بر زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس (IELTS) نیز مانند سایر آزمون های دیگر زبان انگلیسی هر ۴ مهارت زبان انگلیسی (Reading – Speaking – Listening – Writing) را مورد سنجش قرار می دهد که در اینجا نیز در راستای همان نکات قبلی در مورد مصاحبه بخش Speaking نکات دیگری را در مورد این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات مهم آزمون آیلتس در بخش Speaking :

– در زمان مصاحبه و در پاسخ به سوالات مصاحبه کننده از دادن جواب از قبل حفظ شده خودداری کنید زیرا اولا در زمان مصاحبه و در شرایط خاص امتحانی به یاد آوردن جواب از قبل حفظ شده دشوار می باشد. دوم اینکه شخص مصاحبه کننده با تجربه ای که از مصاحبه با افراد مختلف دارند بسادگی متوجه می شوند که شما جواب را از کتاب، جزوه ، و … حفظ کرده اید. بنابراین این کار می تواند منجر به  از دست دادن نمره گردد.

–  اگر سوالی را متوجه نشدید پاسخ بی ربط به موضوع ندهید، بلکه در این حالت سعی کنید از مصاحبه کننده بخواهید آن را برای شما باز کند. مثلا با استفاده از عبارات زیر از او بخواهید واضحتر سوال را مطرح کند:

would you mind telling me what you exactly mean by
Would you explain the meaning of the word
Excuse me I didn’t get what you mean
Pardon me, what you said
Can you please explain your question a little more
Excuse me I didn’t quite get what you said would you repeat that

 

– غیر از دامنه لغات، سعی کنید دامنه صفات (adjective) و قیود (adverb) خود را گسترده کنید تا بتوانید در هنگام مصاحبه افکار و احساسات خود را با بیان شیواتری ادا کنید و تنها به صفات و عبارات ساده ای مانند  good, important, bad اکتفا نکنید.

– با دید مثبتی نسبت به خودتان و آزمون و مصاحبه کننده ها وارد جلسه مصاحبه شوید. این موضوع کمک  بسیار بزرگی به اکثر مصاحبه کننده ها خواهد بود و استرس را تا حد زیادی از آنها دور می کند.

– در هنگام مصاحبه بین درست حرف زدن و سرعت داشتن در بیان جملات، درست حرف زدن را انتخاب کنید. البته اگر قبلا به اندازه کافی تمرین کرده باشید، به نظر نمی رسد مشکل خاصی در زمان مصاحبه داشته باشید.

– سعی کنید خود را از قبل برای این آزمون آماده کرده باشید. حتی خود انگلیسی زبان ها که “native” هستند هم برای گرفتن نمره خوب در آیلتس نیاز به تمرین دارند.

– برای تمرین بهتر و گرفتن نتیجه بهتر از استاد حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. کسانی که به این آزمون به اندازه کافی مسلط نیستند فقط وقت و پول شما را هدر می دهند.

– لبخند و تماس چشمی را فراموش نکنید. اگر با آرامش و لبخند به سئوالات پاسخ مصاحبه کننده پاسخ دهید و از ایجاد تماس چشمی با مصاحبه کننده استفاده کنید، حس اعتماد به نفس و تسلط بیشتری نسبت به آزمون را به شخص مصاحبه کننده منتقل می کنید که بدون شک این امر در افزایش نمره شما به طور ناخود آگاه تاثیر مثبت خواهد داشت.

– برای داشتن حداکثر آمادگی و حداقل استرس، روز قبل از آزمون به اندازه کافی بخوابید و غذای پرانرژی و سبک بخورید.

– برای مصاحبه سعی کنید خود را زودتر به محل آزمون برسانید (بین ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت) تا بخاطر دیر رسیدن به محل آزمون دچار استرس نشوید.

– قبل از مصاحبه یک خوراکی انرژی بخش مانند خرما یا شکلات بخورید. (شاید این توصیه خنده دار به نظر برسد اما واقعا دیده شده که شخص سر جلسه مصاحبه به خاطر گرسنگی نتوانسته راندمان خوبی داشته باشد و با آمادگی کامل خود را نشان دهد) حتی اگر می توانید با خود آب به همراه داشته باشید.

– نکته آخر و البته نه کم اهمیت تر اینکه به خدا توکل کنید و از بخواهید که بهترین حالت ممکن را برای شما رقم بزند. یاد خدا واقعا آرامش بخش است و استرس و نگرانی را تا حد زیادی از شما دور می کند. فراموش نکنید شما هر اندازه هم که برای این جلسه مصاحبه خود را آماده کرده باشید و هر اندازه برای بهتر نمره گرفتن تلاش کرده باشید اگر با استرس و نگرانی وارد جلسه شوید نتیجه مورد انتظار را نخواهید گرفت، پس برای بهتر نتیجه گرفتن و برای بهتر نشان دادن خودتان و اثبات لیاقت خودتان، آرامش معنوی را با خود همراه داشته باشید و مطمئن باشید که خدا با شماست و جواب زحمات شما را به بهترین حالت ممکن خواهد داد.


مطلب پیشنهادی :اصطلاح “ The long and short of it ” در زبان انگلیسی

ارسال نظر