آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

معانی مختلف ماشین در زبان انگلیسی

ماشین در زبان انگلیسی –در زبان انگلیسی کلمات مختلفی معنای ماشین می دهند. با توجه به اینکه در مورد چه ماشینی صحبت می کنیم، از واژه خاصی استفاده می شود. منظور از ماشین صرفا ماشین سواری نیست. در تعریف  ماشین آمده است: ماشین هر وسیله ای است که کاری را برای انسان انجام دهد. به عنوان مثال انبردست یک ماشین است، یا ابزار آلات دیگر. امروز به تمام سوالاتی که ممکن است در استفاده از ماشین با آن مواجه شوید پاسخ می دهم. برای یادگیری نکات کاربردی گرامر زبان انگلیسی و همچنین آشنایی با کاربرد واژگان زبان انگلیسی با ما همراه باشید.

Machine

کلمه ی machine در زبان انگلیسی به وسیله ای اطلاق می شود که به منظور انجام کار مشخصی طراحی شده است و قطعات متحرکی دارد که با برق و نظایر آن کار می کنند.

در زبان انگلیسی کلمه ی (electrical) appliance به وسایل خانگی نظیر ماشین لباس شویی یا ماشین ظرف شویی اطلاق می شود. کلمه ی apparatus به وسیله ای اطلاق می شود که از قطعات مختلف تشکیل شده است و برای مقصودی خاص به کار می رود:

.the driver’s breathing apparatus

دستگاه تست تنفسی رانندگان

( این دستگاه نشان می دهد راننده ی متخلف مشروب الکلی خورده است یا نه )

کلمه ی tool وسیله ای است با طرحی ساده که برای انجام کاری معین مورد استفاده قرار می گیرد نظیر چکش یا مته ی برقی.

کلمه ی زبان انگلیسی  instrument به وسیله ای گفته می شود که برای انجام کاری فنی طراحی شده است به ویژه کاری که انجامش مهارت بسیار می طلبد. Instrument ممکن است دارای اجزایی متحرک باشد و در زمینه های علمی مورد استفاده قرار گیرد نظیر میکروسکوپ.

کلمه ی implement به وسیله ای گفته می شود که معمولاً در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص در کار باغبانی ؛ نظیر بیل یا ابزار علف جمع کنی و جز آن.

کلمه ی devices را غالباً در زبان انگلیسی به منظور به کار می برند که تأیید خود را نسبت به دستگاهی ابراز کنند که مفید و راهگشاست:

.a modern kitchen has many labor – saving devices

یک آشپزخانه ی مدرن وسایل کاراندوز بسیاری دارد.

.A clever device for looking window

یک دستگاه هوشمند برای قفل کردن پنجره ها

کلمه ی gadget در زبان انگلیسی به وسیله ای کوچک و مدرن اطلاق می شود که چندان ضروری نیست ولی استفاده از آن کار را بسیار آسان می کند:

.The car is fitted with clever gadgets

روی آن ماشین دستگاه های هوشمند نصب شده است.

ارسال نظر