آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

مدرس خصوصی زبان انگلیسی ؛ ضروری یا هزینه زاید؟

موضوعِ کمک گرفتن از مدرس خصوصی زبان انگلیسی یکی از رایج‌ترین سؤالات در امر زبان‌آموزی است. در دنیای دیجیتال امروز، که بسیاری از منابع بی‌نظیر بصورت آنلاین در اختیار همه ما است، ایده یادگیری زبان بدون استفاده از هیچگونه کمک از مدرسین زبان بسیار وسوسه انگیز است. در مقالات گذشته نیز درباره استفاده از فضای آنلاین برای زبان‌آموزی سخن گفتیم.

در دنیای اینترنت حجم فراوانی از کتاب‌های خودآموز، کتاب‌های عباراتِ پرکاربرد، تمرین‌های آنلاین، ابزارهای کمکی جهت تمرین تلفظ، و بسیاری نرم‌افزارها و محتواهای دیگر وجود دارند. و همگی این موارد ابزارهای بسیار مفیدی برای یادگیری زبان هستند. اما حقیقت این است که، این ابزارها شما را از نیاز به مدرس خصوصی زبان انگلیسی بی‌نیاز نمی‌کنند. البته من صدای شما عزیزان را می‌شنوم که با تردید می‌پرسید، «چرا؟!» برای پاسخ به این پرسش بیایید موارد زیر را با هم بررسی کنیم.

من دوستان فراوانی دارم که خودشان زبان‌آموزند و بعضی نیز خارجی هستند. چه نیازی به مدرس خصوصی زبان انگلیسی دارم؟

داشتن دوستانِ زبان‌آموز، بدون شک در کمک رساندن به شما و انگیزه‌بخشی متقابل بسیار ارزنده است. اگر در بین این افراد، کسانی باشند که بومیِ زبان انگلیسی هستند نیز که دیگر بهتر. شما می‌توانید واژگان جدید را به زبان اصلی بشنوید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

لیکن بسیار محتمل است که این دوستانِ شما اشتباهاتتان را گوشزد نکنند. معمولا افراد بومی اگر منظور شما را متوجه شوند از اشتباهات جزئی (و یا حتی کلیِ) شما چشم‌پوشی می‌کنند. این کار به حفظ دوستی شما کمک قابل توجهی می‌کند ولی راه خوبی برای رشد دقت و روانی شما در زبان انگلیسی نیست.

مدرس خصوصی زبان انگلیسی هم در مورد موضوعات متعدد و گسترده‌ای با شما به گفتگو می‌پردازد، اما در همین حین به اشتباهات و خطاهایی که تکرار می‌شوند توجه دارد. او مواردی که نیاز به بهبود دارند را ثبت می‌نماید و در جای خود و به نحوه صحیح، تلفظ و گرامر شما را اصلاح می‌کند. مدرس شما مناسبت‌ترین راه‌ها برای رشد دامنه لغات شما را پیشنهاد می‌دهد و جلسات آینده را با توجه به نیازها و علایق شما برنامه‌ریزی می‌کند.

خطر اتکای صِرف به دوستان این است که بسیاری از اشتباهات و خطاهای شما در اثر تکرار تثبیت می‌شوند. و در ذهن و حافظه شما رسوخ می‌کنند. بازگرداندن و حذف این عادت‌ها در آینده کار ساده‌ای نیست. یک مدرس خصوصی زبان انگلیسی نحوه ارائه پیشنهادات سازنده را می‌داند و گاهی حتی بدون اینکه بدانید اشتباهات شما را برطرف می‌کند. او به شما انگیزه رشد و ارتقا می‌دهد تا بتوانید تمرینات مستمر خود را برای رسیدن به اهداف بزرگتان پیگیری کنید.

من لغات فراوانی را با تماشای فیلم‌ها و شنیدن به فایل‌های صوتی می‌آموزم. مدرس خصوصی زبان انگلیسی دیگر برای چه؟

گوش دادن به آهنگ‌ها و فایل‌های صوتی و یا تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها تمریناتی ارزنده برای رشد دامنه واژگان، و آشنایی با نحوه محاوره و انواع لهجه‌ها هستند. لیکن شنیدار تنها باعث یادگیری و تمرین این واژگان نمی‌شود. همچنین شما نمی‌توانید مطمئن باشید که درکتان از مفهوم آنچه شنیده‌اید کاملا درست است یا خیر. تکه‌کلام‌ها، اصطلاحات و عبارات عامیانه نیز که در آهنگ‌ها و محتواهای صوتی تصویری به وفور یافت می‌شوند، همگی برای زبان آموز سطح پیشرفته انگلیسی مناسب‌اند، اما لازم است که بدانید صحبت رسمی چه مختصاتی دارد و کی و کجا استفاده از محاوراتی که می‌شنوید و می‌بینید مناسب نیست.

مدرس خصوصی زبان انگلیسی به شما انواع شیوه‌هایی که زبان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد را شرح می‌دهد. او برای هر کدام مثال‌هایی واقعی و مفیده بیان می‌کند. او ممکن است شما را به نقش‌آفرینی دعوت کند تا بتوانید این کاربردها را خودتان بیازمایید و بیاموزید.

نکته دیگر مسائل فرهنگی است. موضوعاتی که تمامِ آن‌ها را نمی‌توان در آهنگ‌ها و یا سریال‌های تلویزیونی یافت. این موضوعات نیاز به صحبت‌های دوطرفه و تفحص‌هایی دارند که نمی‌توان بدون یک ارتباط انسانی آن‌ها را شناخت. به عنوان یک مثال ساده، شما نمی‌توانید با دانشی که از محتواهای صوتی-تصویری کسب کرده‌اید وارد یک مصاحبه علمی و یا شغلی بشوید و انتظار موفقیت داشته باشید.

من از نرم‌افزارهای تشخیص صدا برای رشد تلفظم استفاده می‌کنم. مدرس خصوصی چه مزیتی بر این دارد؟

شنیدن صداها به شما کمک می‌کند تا از تلفظ صحیح کلمات و عبارات اطمینان پیدا کنید. متاسفانه برخلاف تبلیغات فراوان، نرم‌افزارهای تشخیص صدا نمی‌توانند اشتباه شما را در صورت تلفظ نادرست، اصلاح کنند. واقعیت این است که گوش مدرس خصوصی زبان انگلیسی شما می‌تواند خطاهای بسیار جزئی را درک کند که حتی خود شما از شنیدن آن‌ها ناتوان هستید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند تا با استفاده از دهان و زبان و سایر بخش‌هایِ دستگاه صوتی، صداهایی را تولید کنید که در زبان فارسی طبیعی نیستند. هر راهنمایی مدرس خصوصی، مانند یک کلاس کامل آموزشی درباره آواشناسی است؛ در مقایسه با نرم‎‌افزار که تنها تلفظ کننده یک کلمه است.

با وجود این همه دوره‌های خود‌آموز و بسته‌های آموزشی، چه نیازی به مدرس خصوصی وجود دارد؟

این محتواها نمی‌توانند مطالب را با جزئیاتِ دقیق‌تر توضیح دهند. آن‌ها نمی‌توانند سؤالات مورد نظر شما را پاسخ دهند و یا محتواهایی که شما دوست دارید را برایتان فراهم کنند. و نمی‌توانند روی برطرف کردن نقاط ضعف شما تمرکز کنند.

مدرس خصوصی زبان انگلیسی زمان شما را صرف سرفصل‌هایی که به آن‌ها نیاز ضروری ندارید و یا روی آن‌ها مسلط هستید نمی‌کند. مدرس خصوصی شما می‌تواند جلسات درسی‌تان را همانند یک لباس، به اندازه نیازها و توانایی‌های شما، مناسب شخص شما طراحی کند. و این شاید مهمترین ویژگی و اصلی‌ترین دلیل برای این باشد که نیاز به یک مدرس خصوصی در هیچ سطحی از بین نمی‌رود، حتی اگر تعداد جلسات بسیار کم شود.

هر زبان‌آموزی یک انسان است و انسان‌ها منحصر به فرد هستند. استعدادهای خاص و نقاط ضعف ویژه خودشان را دارند. و به قول یکی از اساتید علم آموزش، «یک ذهن، همیشه به یک ذهنِ دیگر برای هدایت نیازمند است.»

ارسال نظر