آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

در انگلیسی چگونه با ملایمت انتقاد کنیم

اگر انتقاد، بد استفاده شود می تواند موجب آسیب شود. اما اگر در راه درستش استفاده شود می تواند ابزاری برای یادگیری باشد. از این نکات استفاده کنید تا انتقادی سازنده داشته باشید و چیزی منفی را به تجربه ای مثبت برای خود و دیگران تبدیل کنید.

از اتهام مستقیم بپرهیزید

عباراتی مانند “You’re wrong!” یا “Your presentation was terrible!” حملات شخصی اند و باعث می شوند فرد حالت دفاعی به خود بگیرد. هنگامی که مردم حالت دفاعی به خود بگیرند، احتمالش کم است که انتقاد را بپذیرند در نتیجه چیزی از بازخوردتان عایدشان نمی شود. از اتهام مستقیم بپرهیزید تا مردم انتقادتان را پذیرا باشند.

با تعریف کردن، شخص را نرم کنید

قبل از شروع انتقاد، شخص را با تعریف کردن گرم کنید. اگر در مورد کارشان بحث می کنید، چیز هایی را پیدا کنید که در مورد کارشان دوست داشته اید. مثلا:

I enjoyed your presentation today. You presented a lot of good and helpful information in it, and I can tell you put a lot of effort into it. I appreciate your hard work.

“از ارائه ی امروزت لذت بردم. اطلاعات خوب و مفیدی را در آن ارائه کردی  و می توانم بگویم که تلاش زیادی برای آن کرده ای، زحمتت را تحسین می کنم”.

این کار حالت دفاعیشان را کم می کند و حس تحسین شدگی به آن ها دست می دهد.

با اما ادامه ندهید

استفاده از کلمه ی “but” باعث می شود مردم بفهمند که ایده ای متضاد در راه است. اگر در ابتدا آن ها را خالصانه و با جزییات تحسین نکرده باشید، این امر فوراً شنونده را در حالت دفاعی قرار می دهد. پس از تحسین کردن به آن ها زمان بدهید تا آن را جذب کنند. وقتی شنوده متوجه تحسین شد جمله ای جدید برای توضیح انتقاد سازنده تان شروع کنید.

برای سازنده نگه داشتن انتقاد، نصیحت کنید

به یاد داشته باشید که هدف از انتقاد سازنده کمک به پیشرفت شخص است. از نصیحت کردن کمک بگیرید تا تجربه تان حامیانه باشد نه ویرانگر. عباراتی مثل ” Next time you might want to…” یا “ I find it helpful to…” سرزنش را از روی شخص بر می دارند در حالی که تاثیر خود را می گذارند.

به طور ویژه انتقاد کنید

اگر انتقادتان خیلی عمومی باشد مردم چیزی از آن یاد نمی گیرند. هدف نهایی انتقاد این است که شما دانش اضافی در مورد موضوعی دارید و می خواهید به شخص دیگری کمک کنید از آن سود ببرد. از دانش تخصصی تان برای مشخص کردن نقاطی واضح برای پیشرفت شخص استفاده کنید و سپس شخص را به طور واضح راهنمایی کنید که چطور این نقاط را بهبود ببخشد و یا برای اینکه یاد بگیرد چگونه خود را اصلاح کند به چه منابعی مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که هدفتان از انتقاد این است که شخص را مشتاق نگه دارید تا مهارت ها و توانایی هایش را بهبود ببخشد. نکات بالا را دنبال کنید و نگذارید حس شکست خوردگی به آن ها دست دهد.

ارسال نظر