آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

انگلیسی به عنوان زبان دوم

تخمین زده شده که ۸۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. انگلیسی به عنوان زبان تجاری جهانی شناخته شده است، ۳۳۵ میلیون نفر در این سیاره وجود دارند که با آن به عنوان زبان اول و ۵۰۵ میلیون نفر با آن به عنوان زبان دوم صحبت می ‌کنند. جای تعجب نیست که تقاضا برای پیوستن به دوره‌های آموزشی مکالمه زبان انگلیسی همیشه بالا است. برای این که بدانید بیشتر این افراد اهل کدام کشورهای انگلیسی زبان هستند، مقاله زیر را بخوانید. برخی از این کشورها ممکن است شما را متعجب کنند.

۱. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور در میان کشورهای انگلیسی زبان است. تقریبا ۲۲۵ میلیون آمریکایی زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت می‌ کنند، در حالی که ۴۳ میلیون نفر به عنوان زبان دوم از آن استفاده می کنند. این تعداد کل ۲۶۸ میلیون نفر انگلیسی زبان است که ایالات متحده آمریکا را به عنوان کشوری که دارای بزرگترین جمعیت انگلیسی زبان بوده، در بین کشورهای انگلیسی زبان معرفی می‌کند.

۲. هند

هند در این فهرست در رتبه بعدی است که ۱۲۵ میلیون انگلیسی زبان دارد. اما تنها ۲۲۶ هزار و ۴۴۹ نفر از آنها آن را به عنوان زبان اول صحبت می‌ کنند. برای بقیه، انگلیسی زبان دوم است. با این حال، به گزارش خبرنگار بی بی سی، زریر ماسانی، که در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۲ به آن اشاره کرد، وضعیت آموزش زبان انگلیسی در هند که بسیار در هم و برهم بوده، به این معنی است که بسیاری از هندی‌ها به زبان انگلیسی هندی که ترکیبی از انگلیسی و هندی است صحبت می‌کنند.

۳. پاکستان

غافلگیر شدید؟ انگلیسی به همراه اردو یکی از زبان‌های رسمی پاکستان است. اگر چه تقریبا هیچ‌کس در پاکستان انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی‌ کند، حدود ۴۹ درصد از مردم آن را به عنوان زبان دوم صحبت می‌ کنند. این تقریبا معادل با ۹۴,۳۲۱,۶۰۴ صحبت کننده انگلیسی را تشکیل می‌­دهد.

۴. فیلیپین

فیلیپین دارای دو زبان رسمی فیلیپینی و انگلیسی است. فقط حدود ۳۷ هزار فیلیپینی زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت می کنند. با این حال، کمی بیش از ۹۲ درصد از مردم می توانند آن را به عنوان زبان دوم صحبت کنند. براساس برآوردی از آخرین جمعیت فیلیپین، تخمین زده می ‌شود که ۹۰ میلیون انگلیسی زبان در این کشور جزیره‌ ای وجود دارد.

۵. نیجریه

آیا تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا بر خلاف کنیا یا زیمباوه، بسیاری از ایمیل‌های فروش از نیجریه می‌آیند؟ دلایل زیادی وجود دارد، اما درصد قابل توجهی از انگلیسی زبان‌ها احتمالا یکی از آنهاست. حدود ۵۳ درصد از جمعیت (۷۹ میلیون نفر) می توانند در نیجریه انگلیسی صحبت کنند و درصد کمی نیز دارای تخصص خوبی در زبان انگلیسی هستند.

۶. بریتانیا

زمانش رسیده، مگر نه؟ شرط می‌بندیم که انتظار نداشتید بریتانیا را در لیست کشورهای انگلیسی زبان در رتبه پایین ببینید! ۹۸٪ از مردم بریتانیا انگلیسی صحبت می‌کنند اما اندازه و جمعیت نسبتا کوچک بریتانیا به این معنی است که کشورهای بزرگتر مانند نیجریه و فیلیپین در واقع تعداد انگلیسی زبانان بیشتری دارند. به دلیل جمعیت نسبتا کوچک آن، بریتانیا ۵۹.۶ میلیون انگلیسی زبان دارد و این چیزی است که آن‌ها را در فهرست کشورهای انگلیسی زبان، در رتبه ششم قرار می‌دهد.

در حالی که کمیت مهم است، کیفیت نیز نقش اساسی ایفا می کند، به خصوص وقتی که بحث زبان در میان باشد. مهارت لازم برای برقراری ارتباط و درک زبان مهم است و کشورهایی که بیشترین تعداد انگلیسی زبان را به خود اختصاص می دهند، لزوما این را منعکس نمی کنند. جای تعجب نیست که اروپا بهترین سطح زبان انگلیسی را در مقایسه با هر منطقه ای از جهان دارد و حتی اگر نقش بریتانیا به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا در پشت سر ما باشد (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به خاطر آورید)، به این زودی ها تغییر زیادی اتفاق نخواهد افتاد.

با استفاده از شاخص مهارت زبان انگلیسی (EPI)، مهارت زبان انگلیسی در میان افراد کشورهای انگلیسی زبان مختلف مشخص می شود. به غیر از کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده و بریتانیا (که در آن مهارت به طور طبیعی بالا است)، در اینجا ۵ کشور برتر در میان کشورهای انگلیسی زبان با بالاترین مهارت در زبان انگلیسی آمده است.

1. هلند

با ۱۵ میلیون انگلیسی زبان، حدود ۹۰ درصد کل جمعیت هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. امتیاز شاخص مهارت زبان انگلیسی در آن ۷۳.۸ است، که بالاترین رتبه در میان کشورهای انگلیسی زبان است که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

۲. دانمارک

افراد کشورهای انگلیسی زبان شمال اروپا به مهارت های زبان انگلیسی خود مشهور هستند و چهار کشور دیگر در این لیست از منطقه شمال اروپا می‌باشند. اولی دانمارک با ۴.۸ میلیون انگلیسی زبان است، حدود ۹۱ درصد از مردم، انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. دانمارک نسبت به سه کشور دیگر، اختلاف اندکی در شاخص مهارت زبان انگلیسی دارد که برابر با ۷۲.۹۱ است.

۳. سوئد

سوئد دارای ۸.۲ میلیون انگلیسی زبان است و تقریبا ۹۰ درصد از مردم انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. این کشور در بین کشورهای انگلیسی زبان دارای امتیاز۷۱.۷ است.

۴. نروژ

در نروژ حدود ۴.۵ میلیون انگلیسی زبان وجود دارد و ۹۰ درصد از نروژی ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می­‌کنند. امتیاز شاخص مهارت زبان انگلیسی آنها ۷۱.۳ است.

۵. فنلاند

فنلاند دارای ۳.۸ میلیون انگلیسی زبان بوده که حدود ۷۰ درصد از کل جمعیت را تشکیل می ‌دهد که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کند. امتیاز آنها برابر با ۶۹.۲ است.

۶. فیلیپین

فیلیپین تنها کشوری است که در بین شش کشور اول بین کشورهای انگلیسی زبان، هم برای تعداد انگلیسی زبانها و هم برای مهارت زبان انگلیسی قرار دارد. این کشور دارای ۹۰ میلیون انگلیسی زبان با امتیاز ۶۷.۴ است.

چیزی که در اختیار شما قرار گرفت، ۶ کشور برتر با بیشترین تعداد انگلیسی زبان و همچنین ۶ کشور برتر با بالاترین مهارت در زبان انگلیسی در میان کشورهای انگلیسی زبان بود.

این بدان معنا نیست که هیچ کشور دیگری در فهرست وجود ندارد. آنها فقط جزو شش کشور بالای لیست نیستند! در بخش نظرات بگویید که آیا با این لیست موافق هستید و یا مایلید که کشورهای انگلیسی زبان دیگری را در اینجا ببینید.

ارسال نظر