آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

اصطلاحات کاربردی تکنولوژی به انگلیسی و فارسی(قسمت دوم)

همه ما هر روز با وسایل و امکانات مختلف ، از گوشی موبایل تا گجت ها و لپ تاپ و … سر و کار داریم و هر روز هم تو اخبار و برنامه های تلویزیونی کلی کلمه جدید راجع به تکنولوژی به کار میبرن که بعضی وقتا هیچی ازشون سر در نمیاریم . تازه این در حالتیه که کارمون به تکنولوژی مرتبط نباشه وگر نه همین حجم رو باید چندین برابرش کنیم

آیا تا به حال براتون اتفاق افتاده  که تو این مواقع احساس بد و عجیبی داشته باشید و با تلفن همراهتون از طریق اینترنت متقلبانه به کمک گوگل کلمات نا آشنا را جستجو کنید؟ خوب بعد از دیدن این مطلب دیگه نیازی به این کار نیست . با هم  اصطلاحات پرکاربرد تکنولوژی به زبان انگلیسی رو براتون توضیح میدیم و معادل فارسیش رو بیان میکنیم . همراه ما باشید

اصطلاحات تکنولوژی مرتبط با شبکه های اجتماعی

5.تأثیرگذار (Influencer)

تأثیرگذار افرادی با حضور در رسانه های اجتماعی هستند که از پلت فرم خود برای اعمال نظرات و رفتار گروهی استفاده می کنند. مشاهیری که از توییتر استفاده می کنند، YouTubers (کسانی که در یوتیوب فیلم آپلود می کنند) با تعداد زیاد مشترکین و فعالان سازمان یافته در فیس بوک، همه نمونه هایی از تاثیر گذاران رسانه های اجتماعی هستند.

  1. یادداشت های جهت دار (Mentions)

یادداشت های جهت دار ، روش هایی برای نسبت دادن متن و  یا هر چیزی دیگر به فرد یا یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی هستند (@yourTwitterhandle در توییتر و یا  +YourName در  Google+). به کمک یادداشت ها شرکت های متناظر می توانند برای تحلیل و آنالیز ردپای افراد در رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.

  1. بلاگ های میکرو (MICROBLOGGING)

بلاگ های میکرو زیر مجموعه ای از وبلاگ های سنتی هستند که به جای شکل با محتوای طولانی، پیام های کوتاه شامل چند جمله، یک تصویر، یک ویدیو یا لینک ارسال و به اشتراک گذاشته می شوند. توییتر، Google+، Tumblr و فیس بوک همه پلت فرم های میکروبلاگینگ هستند.

  1. ارگانیک (Organic)

محتوای ارگانیک محتویات رسانه های اجتماعی را توصیف می کند که رتبه بندی بالایی دارند، چراکه کاربران زیادی آن را دوست داشته، مجددا آنها را ارسال و یا مشاهده کرده اند، نه به این دلیل که شرکت ها برای تبلیغ محتوای آن هزینه پرداخت کرده باشند. مقالات، الگوهای رفتاری و فیلم هایی که از طریق اشتراک جامعه آنلاین حضور دارند (در مقایسه با تبلیغات پرداخت شده) همه به صورت محتوای ارگانیک در نظر گرفته می شوند.

  1. اندازه (REACH)

Reach اندازه بالقوه مخاطبان رسانه های اجتماعی شماست –تعداد افرادی که به محتوای شما دسترسی دارند، هرچند Reach زمانی که محتوا به صورت واقعی دیده شود، تعداد آن تغییری نمی کند.

  1. نمودار اجتماعی (Social Graph)

نمودار اجتماعی یک مدل از کاربران اینترنت در یک شبکه اجتماعی و نحوه ارتباط هر فرد با دیگری می باشد. این همان سیستمی است که سایت هایی مانند فیس بوک نشان می دهند که شما ممکن است کاربران دیگر را بشناسید و یا اینکه چگونه بازی های آنلاین مانند “کلمات با دوستان شما”  شما را با پسر عموی خود که شما حتی نمی دانستید که دارای یک حساب رسانه های اجتماعی بوده است متصل می کند.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای رسانه های اجتماعی (پست ها، عکس ها، فیلم ها) ایجاد شده توسط کاربران در مورد یک نام تجاری یا محصول و نه توسط شرکت ها و یا سازمان ها می باشد. هنگامی که یک رستوران محلی یک فید مثبت توییتر کاربر را دوباره توییت می کند، یا کوکا کولا یک عکس از یک کاربر در اینستاگرام را در حال نوشیدن کوکا کولا به نمایش می گذارد، این یک UGC است.

ارسال نظر