آموزشگاه زبان روژین ایلیا
آدرس ها:

شعبه پسران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی، جنب بانک صادرات، پلاک 161

شعبه دختران: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهید به خیال، پلاک ۱۲

شعبه مهد زبان و پیش دبستانی: یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان شهیدان بهرامی ، جنب بانک مسکن، جنب خانه بازی شهر سلطان، پلاک ۲۲۰

تلفن های تماس:

021-66213030

021-66229000

021-66211000

اسامی مونث و خنثی ؛ آموزش زبان انگلیسی Select Readings

اسم‌ها در زبان انگلیسی و تفاوت جنسیت‌

یکی از نقش‌های کلمه در جمله اسم یا noun است. یک noun معمولا در پاسخ به سؤالاتِ who is it و یا what is it و سؤالاتی مشابه بیان می‌شود که در پاسخ آن‌ها باید درباره یک موضوع توضیح داد.

اسم‌ها می‌توانند مذکر و مونث و یا خنثی باشند. بیشتر اسم‌ها در زبان انگلیسی از نظر جنسیتی خنثی هستند و می‌توان آن‌ها را برای هر یک از دو جنسیت مونث و مذکر به کار برد مانند teacher و engineer و artist و doctor و ..

در این میان اسم‌های دیگری نیز هستند که بطور خاص برای جنس مونث به کار می‌روند مانند actress و princess و …

اسم‌هایی نیز وجود دارند که فقط برای جنس مذکر مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند prince و king و father و …

اسامی مونث و خنثی در زبان انگلیسی

حساسیت شدید روی موضوع عدم تبعیض جنسیتی در جوامع انگلیسی زبان باعث شده است که نگرشی منفی نسبت به استفاده از اسم‌هایی که رنگ و بوی تبعیض جنسیتی دارند شکل گیرد. در چنین شرایطی استفاده از اسم‌هایی که در معنا خنثی هستند ولی ظاهری مذکر دارند در جایگاه اسامی منفی امری ناپسند تلقی می‌شود.

اسم‌هایی همچون spokesman به معنی «سخنگو» یا businessman به معنای «تاجر» و سایر مواردی که در سمت چپ لیست زیر میبینید همگی از این دست لغات هستند.

برای عبور از این چالش، جامعه انگلیسی زبان، اسم‌هایی جایگزین را برای این کلمات مورد استفاده قرار داده است و این اسامی اکنون در جوامع انگلیسی زبان رواج یافته‌اند.

در این اسم‌ها سعی شده است که بخش man از کلمات به عبارتی فراگیرتر تبدیل شود؛ مانند تغییر businessman به businessperson و یا تغییر spokesman به spokesperson. و در مواردی که ضرورتی به ایجاد تمایز بین اسامی مونث و مذکر نیست، اسمی واحد جایگزین این دو اسم شود؛ مانند steward و stewardess به معنای «خدمه پرواز» که بجای آن‌ها اسمِ flight attendant پیشنهاد می‌شود.

در لیست زیر نمونه‌ای از این کلمات را مشاهده می‌کنید:

ارسال نظر